header group of companies hem  |  sök  |  kontakt  |  platser  |  webbkarta  |  imprint
open page print optimized forward this article via email  Get RSS feed
 

Vilken plugg passar bäst?

Besök det virtuella huset


 

Vi vill ge dig en överblick över våra produkter, och samtidigt visa dig den säkraste lösningen för ditt infästningsproblem.

Att använda det virtuella huset är väldigt lätt:

  1. Välj ett rum i huset.
  2. Du kommer hitta många olika tillämpningsområden: ex. spegel, lister, toalett osv.
  3. Välj vilken artikel du ska montera.
  4. Välj byggmaterialet som du ska montera artikeln i.
  5. Programmet väljer en egen plugg eller annan infästning som kan vara lösningen till ditt projekt.
  6. Du kan få mer information om pluggen/infästningen genom att klicka på bilden.

 

» Här öppnar du det virtuella huset (eng)


Sök innovation - hitta fischer


”Sökandet efter innovation kommer föra dig till fischer”, det är fischers motto.Sökandet är dock inte begränsat till att bara gälla produkter. Det täcker även tekniska processer, organisatoriska metoder och affärsplaner. 14,19 st patentsökningar per år per 1000 medarbetare är i sig själv bevis på vår förnyelsestyrka inom våra tre affärsområden - Infästningsteknik, Automotiva System och Modul Kit System. Genomsnittet på den Tyska marknaden ligger på 0,58 patent, vi utvecklar inte bara patent för arkivering – ungefär 35 procent av våra uppfinningar finns ute på marknaden. Roman Herzog som var president i förbundsrepubliken Tyskland, sa en gång: ”Förmågan till nytänkande kommer att bestämma vårt öde”, vi kunde inte ha sagt det bättre själva. Vi formar vår egen framtid.

Sedan 1980 har fischerkoncernen letts av andra generationen av fischer familjen, grundarens son Professor E.h., Senator E.h., Dipl.-Ing.(FH) Klaus Fischer. Under 90-talet tog han över majoriteten i bolaget, sedan 2001 innehar han 98 procent av bolaget, sönerna  Jörg och Frank Klaus har var sin procent. fischer är alltså ett klassiskt familjeföretag – och vi är stolta över det! För oss är det kunderna och deras individuella behov som är målet för allt, inte aktieägarnas vinst eller kvartalsrapporterna. Självfallet är vi inte totalt isolerade, även vi måste följa med i utvecklingen men vi gör det med omsorg eftersom både vår strategi och våra handlingar har långsiktiga mål.

Snabba beslut hjälper oss  att lägga in en högre växel.

Koncernen leds av en entreprenör från familjen Fischer.